Als we naar de eigen organisatie kijken door de ogen van de klant, dan zien we dat orders bestaan uit meerdere handelingen. Zo kent een order ontzettend veel ‘overdrachten’, waarbij de order heel vaak in andere handen (afdelingen, bewerkingen in productie) overgaat. Vervolgens zien we dat de order tussen deze handelingen in soms wekenlang stilligt. Deze ‘witte tijd’ kan oplopen tot wel > 95% van de tijd dat de order zich binnen jouw bedrijf bevindt. Oftewel, je bent minder dan 1/20 van de doorlooptijd écht met de order, en dus met de klant, bezig.
Systeemdynamica en flexibiliteit
Bovendien moeten alle soorten orders, met verschillende dynamiek, vaak door dezelfde pijplijn. Spoedjes en tegenslagen geven het laatste zetje; het overzicht raakt kwijt. Wij kijken naar het aantal overbodige handelingen en het onnodig stilliggen van jouw orders en introduceren multidisciplinair werken, waardoor werknemers flexibeler en duurzaam inzetbaar zijn. De systeemdynamica die zo ontstaat geeft weer grip op de planning en uitvoering. Benieuwd hoe Updaters jouw bedrijf op voorsprong kan zetten? Hier lees je over de kansen en voordelen van QRM om o.a. de doorlooptijd van je orders te verkorten.